شنبه - چهارشنبه 8 تا 18

رفع رسوب سینک ظرفشویی به صورت خودکار؛ تنها راه‌کار بی‌دردسر رسوب زدایی

رفع رسوب سینک ظرفشویی

رفع رسوب سینک ظرفشویی مشکل بسیاری از افراد بوده است. در این مقاله به معرفی بهترین روش از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی پرداخته‌ایم. جرم گیری سینک ظرفشویی به مقوله‌ای مهم برای ما تبدیل شده است. در بسیاری از مواقع، وجود رسوب باعث ناکارآمدی وسیله و یا زیبا نبودن آن شده و ما مجبور شده‌ایم آن وسیله مورد نظر را به همین خاطر تعویض نماییم.

در این مقاله ضمن ارائه راه‌کار برای رفع رسوب، به معرفی کوتاهی درباره محصول رسوب زدای بهرشد نیز پرداخته‌ایم. این وسیله بر اساس تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و برای استفاده در کشورمان به طور ویژه بومی‌سازی شده است. ضمناً قصد داریم تا درباره مزایای استفاده از این دستگاه توضیحاتی را ارائه کنیم تا مخاطبان گرامی شناخت بیشتر و بهتری را نسبت به نحوه عملکرد آن پیدا کنند. نقاط قوت این محصول همواره باعث شده است تا به سادگی و بدون نیاز به نظارت و دخالت انسانی، روند رفع رسوب و جرم‌گیری به بهترین نحو انجام پذیرد. کاربرد خانگی و حتی صنعتی شرکت بهرشد، به شکلی کاملاً علمی و پیشرفته است و همین موضوع باعث شده تا به سادگی توسط هر فردی در هر مکانی قابل استفاده باشد و پس از نصب توسط متخصصین هیچ نیازی به بازبینی و نگهداری تخصصی نداشته باشد و در اصطلاح بین‌المللی به عنوان یک محصول کاربر آشنا (User Friendly) شناخته شود. این ابزار در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار کم‌هزینه بوده و با قیمت بسیار اندک قابل خریداری است. در این مقاله نیز پیرامون از بین بردن جرم آب روی سینک ظرفشویی مطالبی را بیان خواهیم کرد. با بهرشد همراه باشید.

رفع رسوب سینک ظرفشویی آسان و ساده است

از آنجایی که آب شرب قابل استفاده شهرها و کلان‌شهرها همگی از منابع طبیعی رودخانه‌ای و یا منابع آب زیرزمینی تأمین و تهیه می‌شود، همواره آب مصرفی حاوی مقادیری مواد معدنی و املاح است. در صورتی که مقدار این مواد در حد مجاز باشد، با چشم قابل دیدن نیستند و در مزه آب نیز تأثیر واضح و مشخصی ندارند و فقط به واسطه تست آزمایشگاهی قابل تشخیص هستند. اما اگر مقادیر موجود بیش از حد مجاز باشد باعث کدر شدن آب و یا ایجاد مزه در آن می‌شوند. اگر اثرات وضعی و علائم و عوارض مواد معدنی و املاح آب بر روی سلامت را مد نظر قرار ندهیم، وجود این مواد در آب به مرور باعث ایجاد رسوب در مسیر جریان می‌شوند. این رسوب‌ها که غالباً به رنگ سفید روی لوازم خانه و یا فرضاً روی قطعات ماشین لباسشویی یا ظرفشویی نمایان می‌شوند، باعث ایجاد آلودگی و یا از کار افتادگی آن‌ها شده و ضررهای را به بار می‌آورند. رسوب زدایی این وسایل همواره موضوع قابل توجهی بوده و هست و نباید آن را با نظافت کردن لوازم اشتباه گرفت. رسوب‌ها معمولاً باعث آلودگی هستند و در صورتی که وارد بدن شوند باعث بروز مشکلات قلبی و کلیوی می‌شوند. از طرفی اگر فضاهایی که آب در آن‌ها جریان دارد، این رسوب‌ها تشکیل شوند و ما برای از بین بردن آن‌ها اقدامی نکنیم، به مرور ممکن است باعث آلودگی بیشتر و بعضاً فرسودگی شود. یکی از فضاهایی که معمولاً دچار این رسوب‌ها می‌شوند سینک‌های ظرفشویی هستند. سینک ظرفشویی چون همیشه محل جریان آب و شستشوی ظرف‌ها است، ناگزیر با پدیده جرم گیری سینک ظرفشویی مواجه هستیم، که در حقیقت اثر برجای مانده از حرکت آب است. رسوب زمانی ایجاد می‌شود که آب دچار تغییر دما شود. در ادامه به علت به‌وجود آمدن رسوب‌ها و بررسی روش‌های مختلف رفع رسوب سینک ظرفشویی برای پاک کردن رسوب آب خواهیم پرداخت.

 

رفع رسوب سینک ظرفشویی

 

از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی به روش نوین و غیرتهاجمی

تاکنون برای بسیاری ما این مسئله پیش آمده‌است که چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم؟ شاید روش‌های مختلفی را نیز امتحان کرده باشیم، اما نتیجه مطلوب به دست نیامده است. برق انداختن سینک و شیرآلات خود به تنهایی به معضلی بزرگ برای بسیاری از ما در محل کار یا منزل تبدیل شده است. در این بخش قصد داریم تا روش غیرتهاجمی پیشنهادی خود را ارائه نماییم. سیستم تولید شرکت بهرشد هم‌زمان هم اقدام به تمیز کردن سینک ظرفشویی می‌کند و هم از تشکیل رسوب بیشتر جلوگیری می‌کند.

شیوه عملکرد به این صورت است که برای جلوگیری از رسوب بیشتر، با استفاده از امواج الکترومغناطیسی ضعیف که طول موج زیادی دارند، باعث افزایش فاصله بین مولکولی مولکول‌های آب می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود تا ظرفیت انحلال‌پذیری آب بالاتر رفته و بتوان مقدار مواد بیشتری را در خود حل کند. در این شرایط آب بر اثر جریان روی سینک و برخورد با رسوب‌های باقی مانده به مرور مولکول‌های رسوب را در خود حل کرده با خود می‌برد و ذره ذره لایه‌های رویی آن‌ها را بر‌می‌دارد. پس از مدتی شاهد این خواهیم بود که رسوب به طور کلی از روی سینک ظرفشویی محو شده است. این روش ساده‌ترین و بی‌دردسر ترین شکل از بین بردن رسوب سینک ظرفشویی است. چرا که نیازی به دخالت ندارد، نیاز به مراقبت ندارد. کافی است دستگاه را به درستی نصب کنید و آن را به برق بزنید. بدون هیچ سروصدایی کار خود را انجام می‌دهد و در گذر زمان متوجه تأثیر کارکرد آن می‌شوید.

در حالت بعدی که یک عامل بازدارنده است، با استفاده از امواج الکترومغناطیسی که این محصول تولید شده شرکت بهرشد ایجاد می‌کند، باعث می‌شود تا مواد معدنی محلول در آب به شکل متفاوتی تبدیل به بلور شوند و رسوب نکنند. املاح محلول در آب غالباً از جنس کلسیم هستند و به شکل بی‌کربنات کلسیم در آب حل شده‌اند. بی‌کربنات‌ها قابلیت حل شوندگی بالایی دارند و بر اثر تغییر دما به سرعت به کربنات کلسیم تبدیل می‌شوند. کربنات کلسیم بر خلاف بی‌کربنات قابلیت انحلال بالایی ندارد و در عوض خاصیت چسبندگی آن بالاست. به همین دلیل رسوب‌هایی که ما به چشم می‌بینیم همگی از جنس کربات کلسیم هستند. امواج الکترومغناطیسی باعث می‌شود تا بی‌کربنات کلسیم به‌جای اینکه به شکل بلور کلسیت کلسیم در بیاید و رسوب کند، به شکل بلور آراگونیت کلسیم درآمده و در آب معلق بماند. آراگونیت کلسیم یک بلور چند شکلی است و خاصیت چسبندگی بسیار پایینی دارد، به همین دلیل به بلورهای دیگر و سطح جریان نمی‌چسبد و همواره معلق باقی می‌ماند تا از مسیر خارج شود.

به طور کلی با بیان این توضیحات و ارتقاء سطح آگاهی شما در این زمینه، قصد داریم تا مخاطبین خود را نسبت به این موضوع آگاه گردانیم که تلاش کرده‌ایم تا بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار دهیم. شرکت بهرشد طی تحقیقات فراوانی که داشته است، موفق به بومی‌سازی این روش برای آب‌های جاری در کشور شده است. میزان سختی آب‌های ایران با آب‌های جاری در اروپا متفاوت است. میزان املاح و کلسیم (به شکل بی‌کربنات) موجود در آن‌ها نیز کاملاً متفاوت است. این موضوع از تحقیقات فراوانی که روی ناکارآمدی بهترین دستگاه‌های خارجی در ایران صورت گرفته، به دست آمده است. از این رو به کارگیری این محصول بهرشد در جهت رفع رسوب در همه زمینه‌های مورد تصور در ایران بسیار به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی

 

کارکرد بهرشد برای رفع رسوب سینک ظرفشویی

این شیوه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی بهترین شیوه شناخته شده است، که هیچ عارضه و یا خطری ندارد. روش‌های دیگر مانند استفاده از مواد اسیدی همگی باعث فرسایش و خوردگی می‌شوند؛ چون اسید هنگام رسوب زدایی، یک لایه بسیار نازک از روی سطح سینک را نیز بر می‌دارد و سطح صاف و صیقلی سینک را تبدیل به یک سطح زبر و پرفراز و نشیب می‌کند. این خود باعث می‌شود تا نوبت بعد جرم و رسوب در سطح عمیق‌تری تشکیل شوند و از بین بردن آن‌ها کار سخت‌تری نسبت به دفعه قبل باشد. به همین دلیل در دفعات بعدی برای از بین بردن رسوب‌ها مجبوریم از اسید قوی‌تر و یا حجم بیشتری اسید استفاده کنیم. این خود باعث خوردگی بیشتر می‌شود و سرعت تشکیل رسوب را بیشتر می‌کند. به این ترتیب هر بار که مواد با اسیدی اقدام به شستن سینک ظرفشویی می‌کنیم در حقیقت آسیب بیشتری به سینک وارد کرده باعث تشدید مشکلات جرم گرفتگی می‌شویم.

پس از مطالعه این مقاله اطلاعات مناسبی درباره برق انداختن سینک و شیرآلات و روش‌های از بین بردن رسوب آب را به دست آورده‌اید. امیدواریم که در جهت ارتقاء سطح آگاهی شما قدم مناسبی برداشته باشیم. این آگاهی به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان مناسب بتوانید به درستی تصمیم گرفته و بهترین انتخاب را انجام دهید. این روش برای تمام فضاهایی که مورد استفاده ما است مورد نیاز بوده و می‌تواند نقش مفیدی را ایفا نماید.

در پایان خواهشمندیم در قسمت ارائه نظرات، تجربیات خود را در استفاده از رسوب زدای الکترومغناطیسی بهرشد با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *