شنبه - چهارشنبه 8 تا 18

رفع رسوب ماشین ظرفشویی به روش ساده و بی‌دردسر

رفع رسوب ماشین ظرفشویی

رفع رسوب ماشین ظرفشویی با روش‌های نوین، از دیگر روش‌های جرم گیری ماشین ظرفشویی است. رسوب زدایی ماشین ظرفشویی به روش‌های قدیمی مانند شستشو با سرکه و جوش شیرین و یا قرص رسوب‌گیر مخصوص ماشین ظرفشویی، که بسیار پرهزینه است، در برابر این روش نوین رسوب‌زدایی چندان کارآمد به نظر نمی‌آیند. قرص‌های مخصوص از بین بردن رسوب ماشین ظرفشویی که معمولاً از برندهای خارجی هستند، شاید برای خرید هر چند ماه یکبار چندان پرهزینه به نظر نیایند، اما ضمن اینکه با توجه به تورم روز جامعه هر بار گران‌تر خواهد شد، در مجموع چند سال، هزینه زیادی را به صاحب ماشین ظرفشویی تحمیل خواهد کرد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی مزایا و معایب روش‌های مختلف و آموزش جرم گیری ظرفشویی بپردازیم. شناخت عملکرد ماشین ظرفشویی و کارکرد آن از طرفی، و شناخت روش کار سیستم جدید تولید شرکت بهرشد نسبت به دیگر روش‌های مشابه مورد کاربرد برای لوازم خانگی این‌چنینی مانند ماشین لباسشویی، باعث می‌شود تا اطلاعات عموم جامعه درباره تکنولوژی موجود و بهره‌مندی از آن ارتقاء یافته و در صورت معرفی دستگاه‌های مشابه، امکان و اطلاعات کافی برای مقایسه آن‌ها با دستگاه تولیدی بهرشد برای خواننده این مقاله فراهم و میسر باشد.

معتقدیم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره نحوه عملکرد این دستگاه به دست خواهید آورد، ضمن اینکه درباره روش‌های مختلف رسوب زدایی ماشین ظرفشویی و عملکرد آن‌ها نیز اطلاعات اولیه‌ای ارائه نموده‌ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد. شاید خواندن این مطلب چند دقیقه‌ای بیشتر از شما وقت نگیرد، ولی تأثیر طولانی مدتی در زندگی و نحوه استفاده از لوازم منزل در شما ایجاد خواهد کرد. با بهرشد، اولین تولید کننده دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی در کشور همراه باشید.

 

 

رفع رسوب ماشین ظرفشویی به چند روش صورت می‌پذیرد؟

با توجه به مقدمه‌ای که بیان شد، و البته یک بررسی ساده در گوگل متوجه خواهیم شد که روش‌های جرم گیری ماشین ظرفشویی چندان زیاد و گسترده نیستند و به سادگی می‌توان آن‌ها را طبقه‌بندی و دسته‌بندی کرد.

روش‌های رسوب زدایی لوازم خانگی‌ای مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به طور کلی به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • رسوب زدایی با استفاده از سرکه
  • رسوب زدایی با استفاده از سرکه و جوش شیرین
  • رسوب زدایی با استفاده از قرص، پودر یا ژل جرم‌گیر ماشین ظرفشویی
  • رفع رسوب به وسیله دستگاه ضد رسوب بهرشد

در ادامه به توضیح هر یک از موارد فوق می‌پردازیم. با بهرشد همراه باشید.

 

رفع رسوب ماشین ظرفشویی

 

رسوب زدایی با استفاده از سرکه

در این روش معمولاً توصیه بر این است که تجهیزات داخل ماشین ظرفشویی را با محلول سرکه و یا آبلیمو و نمک شستشو دهید و خوب آبکشی نمایید. فضای داخل ماشین را با یک دستمال پارچه‌ای آغشته به سرکه و یا اسپری کردن سرکه و تمیز کردن آن با دستمال پارچه‌ای تمیز نمایید. سبد مستقر در کف ماشین که بر سر راه آب خروجی قرار دارد را خارج کرده و به خوبی شستشو دهید. این سبد معمولاً بسیار کثیف و چرب است و بهتر است با سرکه شسته شود تا چربی آن به خوبی پاک شود. سپس در یک کاسه یا لیوان مقداری سرکه بریزید و آن را کف فضای داخل قرار دهید و ماشین ظرفشویی را روشن نمایید. پس از آنکه ماشین شستشو را انجام داد و خاموش شد می‌توانید آن را باز کرده و مطمئن باشید که تمام تجهیزات داخلی به خوبی شستشو و رسوب زدایی شده‌اند.

مزایای این روش: بسیار کم هزینه است. استفاده چندین باره از آن آسیب جدی و موثری به تجهیزات و قطعات وارد نمی‌کند.

معایب این روش: به طور دقیق نمی‌توان از رسوب زدایی قطعات داخلی ظرفشویی مطمئن بود. زیرا امکان باز کردن کامل دستگاه و بررسی چشمی آن‌ها مقدور نیست و نیاز به حضور تکنیسین و متخصص دارد.

رسوب زدایی با استفاده از سرکه و جوش شیرین

این روش برای رسوب زدایی ماشین ظرفشویی از روش استفاده از سرکه به تنهایی، کمی قوی‌تر عمل می‌کند. معمولاً با اضافه کردن جوش شیرین، ترکیب به دست آمده قابلیت بیشتری در از بین بردن چربی‌ها و یا جرم‌های احتمالی خواهد داشت. در این شیوه هم تمام موارد ذکر شده در روش قبل مجدد تکرار می‌گردد. یعنی باید تجهیزات داخل فضای ماشین را با محلول سرکه و جوش شیرین و دستمال پارچه‌ای شستشو داد. و در نهایت نیز در یک لیوان یا کاسه مخلوط سرکه و جوش شیرین را ریخت و داخل ماشین گذاشت و آن را روشن کرد تا کامل شستشو را انجام دهد. پس از خاموش شدن ماشین می‌توانیم تا حدودی مطمئن باشیم که در حد توان خود موضوع رسوب زدایی را انجام داده‌ایم. این خود روشی است که نیاز به آموزش جرم گیری ظرفشویی دارد.

مزایای این روش: بسیار کم هزینه است. به راحتی در منزل قابل انجام است و تخصص خاصی لازم ندارد.

معایب این روش: به طور کامل نمی‌توان مطمئن بود که تمام رسوب‌ها زدوده شده‌اند. درست است که ترکیب سرکه و جوش شیرین خورندگی بیشتری نسبت به سرکه تنها دارد، از میزان و حجم رسوب‌های احتمالی مطلع نیستیم و نمی‌دانیم که آیا اثر بخش بوده است یا خیر. از طرفی به دلیل خورندگی بیشتر این محلول نسبت به قبل، ممکن است در طی استفاده به دفعات زیاد آسیب‌های جزئی و یا اساسی به دستگاه و قطعات مختلف آن وارد شود.

 

رفع رسوب ماشین ظرفشویی

 

رسوب زدایی با استفاده از قرص، پودر یا ژل جرم‌گیر ماشین ظرفشویی

از بین بردن رسوب ماشین ظرفشویی با استفاده از قرص یا ژل و یا پودر مخصوص جرم گیری، روشی تقریباً مناسب و بهتر از دو روش قبلی است. این مواد که توسط کارخانجات تولید کننده مواد شوینده مخصوص تولید می‌شوند، به طور ویژه و زیر نظر شرکت تولید کنده ماشین ظرفشویی مختص دستگاه به بازار عرضه شده و کارایی آن‌ها به مراقبت از موتور و تجهیزات داخلی مربوط می‌شود و در شستشوی ظرف هیچ نقشی ندارند. مشابه این‌ها برای ماشین لباسشویی نیز وجود دارد که جرم دیگ داخلی و قطعاتی که آب در آن‌ها جریان دارند را شسته و با خود می‌برند.

مزایای این روش: می‌توان تا حدود بسیار خوبی مطمئن بود که رسوب‌های تجهیزات و قطعات به خوبی شسته شده و از بین می‌رود. ضمن اینکه سلامت قطعات موتور نیز حفظ شده است.

معایب این روش: باتوجه به اینکه غالب دستگاه‌های موجود در بازار همگی تولیدات خارجی هستند و مواد مخصوص آن‌ها نیز جزء اقلام وارداتی هستند، با توجه به قیمت ارز و تورم، ناخودآگاه با افزایش قیمت آن‌ها مواجه خواهیم بود. این موضوع به مرور باعث می‌شود تا دیر به دیر به این کار اقدام کنیم و به این واسطه سلامت ماشین ظرفشویی به خطر خواهد افتاد.

 

از بین بردن رسوب ماشین ظرفشویی

 

رفع رسوب به وسیله محصول جدید بهرشد

با استفاده از محصول جدید شرکت مهندسی بهرشد به راحتی می‌توان فرایند جرم گیری ماشین ظرفشویی را انجام داد. در حقیقت با استفاده از این دستگاه تمام لوازم منزلی که به آب لوله‌کشی شهری وصل هستند مانند ماشین لباسشویی و یا یخچال ساید‌بای‌ساید، نیز به طور کامل رسوب زدایی می‌شوند. تنها کافی است تا دستگاه بهرشد را در محل مناسب بعد از کنتور آب و یا بعد از لوله ورودی اصلی آب واحد مسکونی و یا حتی در کنار پکیج نصب کنید. طرز کار دستگاه به شکلی است که در طی یک بازه زمانی کوتاه کلیه رسوب‌های موجود در لوله‌ها و قطعات و اجزاء مختلف لوازم منزل متصل به آب شهری را از بین می‌برد.

روش کار به این شکل است که این وسیله با استفاده از امواج مغناطیسی ضعیف، با طول موج بلند، فاصله مولکولی بین مولکول‌های آب را افزایش می‌دهد. این کار باعث می‌شود تا ظرفیت انحلال‌پذیری آب بالاتر رود. اما فایده این کار چیست؟ رسوب‌ها غالباً از جنس کلسیم و بعضاً از جنس منیزیم هستند. جریان آب به طور طبیعی بخشی از رسوب موجود بر سر راه خود را در خود حل کرده و می‌برد. اما به مرور رسوب به حالتی می‌رسد که در آب حل نمی‌شود. وقتی ظرفیت انحلال‌پذیری آب بالا برود، شروع می‌کند رسوب‌های انباشته شده بر سر راه خود را، خواه در لوله آب مصرفی یا قطعات داخلی لوازم خانگی، در خود حل می‌کند. این کار باعث می‌شود تا به مرور از ضخامت رسوب‌ها کم شده و کم‌کم با جریان آب از محل خود جدا شده و حرکت می‌کنند. همین کار یکی از عوامل اصلی رفع رسوب لوازم منزل است.

در لوازمی مانند ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی رسوب‌ها در زمان تخلیه آب از ماشین به فاضلاب منتقل می‌گردند. در یخچال ساید‌بای‌ساید رسوب‌ها در فیلتری که بر سر راه لوله ورودی نصب می‌گردد جمع می‌شوند و با تعویض فیلتر مشکل رفع می‌شود. در این روش رفع رسوب ماشین ظرفشویی با تأثیر مستقیم بر سختی آب نیز از رسوب کربنات کلسیم در مجاری جریان آب در ماشین جلوگیری می‌شود. طرز کار به این شکل است که با تأثیر بر بی‌کربنات محلول در آب، آن‌ها به بلورهای آراگونیت کلسیم معلق در آب تبدیل می‌کند، لذا دیگر بی‌کربنات محلولی نمی‌ماند که بر اثر افزایش دما به کربنات کلسیم تبدیل شده و در مسیر جریان رسوب کند. بلورهای آراگونیت نیز قابلیت چسبیدن به یکدیگر و یا سطوح را ندارند و تا زمانی که به وسیله جریان از سیستم خارج شوند هیچ مانعی برای جریان آب ایجاد نخواهند کرد.

مزایای این روش: نیاز به کنترل مستمر و یا داشتن دغدغه آموزش جرم گیری ظرفشویی نیست. تا زمانی که دستگاه کار می‌کند این فرایند خود به خود انجام خواهد شد. نکته قابل توجه این است که چون محصول بهرشد تولید داخل است، با پرداخت هزینه‌ای معادل دوبار خرید قرص و یا پودر رسوب زدای ماشین ظرفشویی، می‌توانید این وسیله مؤثر در رسوب زدایی را تهیه نمایید. با این کار برای همیشه از هزینه‌های جانبی تعمیر و یا نگهداری مربوط به رسوب‌دهی آب شهری در لوازم منزل اینچنینی راحت می‌شوید.

معایب این روش: به جرأت می‌توان گفت این روش فاقد هرگونه عیب، آسیب جانبی برای لوازم و یا سیستم لوله‌کشی است.

دستگاه بهرشد نه تنها برای رسوب زدایی لوازم منزل بلکه برای رسوب زدایی تأسیسات گرمایشی و حتی تأسیسات سرمایشی نیز به صورت جداگانه استفاده می‌شود. هر چند متناسب با حجم ساختار تأسیسات مورد نظر، از اندازه‌های مختلف دستگاه استفاده می‌شود، ولی کارکرد کلی آن به یک شکل است. نتایج به دست آمده همگی حاکی از کارکرد صحیح و مناسب دستگاه رسوب زدا دارد و تمامی پروژه‌ها با موفقیت به انجام رسیده‌اند.

در پایان ضمن تشکر از وقتی که به ما اختصاص دادید، خواهشمندیم در قسمت ارائه نظرات، پیشنهادات و یا سوالات احتمالی خود را با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *