شنبه - چهارشنبه 8 تا 18

فیلتر سختی گیر پکیج چه مزایایی دارد؟

فیلتر سختی گیر پکیج

فیلتر سختی گیر پکیج وظیفه دارد مانع از ایجاد رسوبات و سختی آب درون لوله‌های پکیج شود. فیلتر رسوب گیر پکیج در برابر فشار بالای آب ورودی مقاوم است. سختی گیر پلی فسفات پکیج جزء سختی‌گیرهای شیمایی محسوب می‌شود که با تغییر در ساختار شیمیایی آب میزان رسوب‌گذاری در لوله‌های آب سردوگرم و پکیج گرمایشی را کاهش می‌دهد.

به‌طورکلی یکی از مشکلات آب شهری که موجب رسوب گرفتن دستگاه‌های ‌خانگی و خرابی آن‌ها می‌شود، سختی بالای آب است. رسوب به معنای جمع‌شدن مواد معدنی که توسط آب‌لوله‌کشی وارد منازل و تأسیسات می‌شود، است. هنگامی‌که آب گرم شود یا مقداری از آن تبخیر گردد، لایه‎هایی از رسوب در جدارة لوله‌ها، مخازن و شیرآلات ایجاد می‌شود. در دهانه شیرها، روشویی‌ها و ظرفشویی شوره سفید رنگی ایجاد می‌شود که از علائم رسوب کربنات کلسیم و منیزیم است.

رسوب‌گیر پکیج دستگاهی است که اغلب روی لوله آب سرد و در ورودی پکیج نصب و مانع ایجاد و یا حتی موجب ازبین‌بردن رسوبات در تجهیزات و لوله‌های دارای آب گرم در سیستم تأسیسات منزل می‌شود. از دلایل افزایش خرید و استفاده از رسوب‌گیر پکیج در اغلب منازل سختی بالای آب، تولید آب گرم و ایجاد رسوب در تجهیزاتی مانند مبدل حرارتی و آبگرمکن است.

فیلتر سختی گیر پکیج چه وظیفه‌ای دارد؟

اصطلاحاً رسوب‌گیر پکیج با نام ‌سختی‌گیر آب پکیج شناخته شده است. این نوع سختی‌گیر کاری مشابه رسوب‌زدایی آبگرمکن دیواری با تجهیزات متعددی مانند نصب فیلتر رسوب‌گیر آبگرمکن دیواری انجام می‌دهند. در حقیقت با توجه به سختی بالای آب به‌ویژه در جنوب کشور و ایجاد رسوب در تجهیزات گرمایشی مانند مبدل حرارتی و آبگرمکن و سایر مشکلات استفاده از یک سختی گیر پلی فسفات پکیج الزامی است. چنانچه علائم رسوب‌گیری پکیج را مشاهده کردید با درنظرداشتن عوامل به‌وجودآورنده تفاوت پکیج، آبگرمکن و فاکتورهای اصلی تعمیر آن و دیگر برندها به‌صورت تخصصی درصدد رفع آن برآیید.

چرا استفاده از سختی‌گیر پکیج ضروری است؟

در حقیقت به سبب این‌که پکیج‌های دیواری حجم قابل‌توجهی از آب را برای چرخش داخل رادیاتورها و لوله‌های آب گرم و حمام به چرخش درمی‌آورند، استفاده‌نکردن از یک سختی‌گیر در مسیر ورودی سیستم گرمایشی موجب ایجاد مشکلات بسیاری مانند گرفتگی و مسدود شدن می‌شود. این مسدود شدن موجب می‌شود پکیج برای به چرخش درآوردن آب انرژی بیشتری از موتور بگیرد که سرانجام باعث خراب‌شدن موتور پکیج، افزایش مصرف گاز آن و پرداخت هزینه‌های بسیاری برای خرید خواهد شد. دلایل روشن نشدن پکیج در برخی از موارد به گرفتگی لوله‌های ورودی و خروجی آب گرم ارتباط دارد. اگر به دنبال برطرف‌کردن معایب پکیج و برخورداری از مزایای کاربرداری آن هستید باید به‌اندازه استفاده از آن با انجام سرویس دوره‌ای مانع از بروز اختلال در برد آن و فرسودگی قطعات اصلی شوید.

 

 

قیمت سختی گیر پلی فسفات پکیج چقدر است؟

قیمت سختی‌گیر پکیج با توجه به مدل‌های مختلف متفاوت است. قیمت این نوع سختی‌گیر نسبت به کارایی و کیفیتی که دارد بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و برای تمام مدل‌های پکیج مناسب خواهد بود. به‌طورکلی قیمت سختی‌گیر براساس جنس بدنه اعم از اف‌آر‎پی یا گالوانیزه، فشار کاری، ضخامت بدنه و جنس آن در نظر گرفته می‌شود.

فیلتر سختی گیر پکیج چگونه کار می‌کند؟

فیلتر سختی گیر پلی فسفات پکیج که در ورودی آب پکیج یا آبگرمکن‌ها قرار داده می‌شود، حاوی موادی است که با آب ترکیب و سپس در گردش مدار موجب حذف و ازبین‌رفتن جِرم و رسوبات خواهد شد و سرانجام آبی زلال و بهداشتی برای آشامیدن، استحمام یا سرویس بهداشتی تولید می‌کند. فیلتر پلی فسفات استفاده شده در سختی‌گیر بسیار باکیفیت بوده و به‌سادگی تا یک سال قابل‌استفاده است. بخش ورودی و خروجی این نوع فیلتر و جنس آن از برنج اکستروژن با تراش CNC بوده که این آلیاژ بسیار مقاوم است. نگهدارنده این نوع فیلتر در مقابل اشعه UV مقاوم بوده و در جهت نصب در فضای باز تا دمای 20 درجه زیر صفر صدمه نمی‌بیند. این نگهدارنده ضد شوک و نشکن است. کریستال‌های استفاده شده با دارای استاندارد و رزیستنس 75 و حداکثر فشار انفجاری 28 و فشار کاری 18 بار را دارا است.

 

فیلتر سختی گیر پکیج

 

مزایای فیلتر رسوب گیر پکیج شامل چه مواردی است؟

فیلتر رسوب‌گیر از طراحی خاص و کیفیت بسیار بالایی بهره‌مند است که باعث می‌شود ویژگی‌های برجسته آن نسبت به دیگر محصولات مشابه باشد. مزایای فیلتر رسوب‌گیر شامل موارد زیر است:

  • عملکرد بالایی در رسوب‌زدایی دارد.
  • ذرات پلی فسفات دارای طول عمر بالا است.
  • دارای ضمانت طولانی‌مدت نگهدارنده و کارتریج است.
  • در برابر فشار و نور دارای نگهدارنده بسیار مقاومی است.
  • دارای کارکردی عالی و حداکثر رسوبات آبگرمکن را از بین می‌برد.
  • در تمام انواع پکیج‌‎ها و آبگرمکن قابل نصب است.
  • به نگهدارنده ضد سرما و ضد شوک تجهیز شده است.
  • این نوع رسوب‌گیر از پلاستیک نشکن و مقاوم نسبت به فشارهای کاری بالا تهیه شده است.
  • فیلتر رسوب گیر پکیج دارای 230 گرم کریستال پلی فسفات با کیفیت و استاندارد بالا است.
  • دارای 5 سال گارانتی بدنه و 1 سال گارانتی کارتریج است.
  • به پورت دوگانه جهت اتصال 90 درجه در لوله‌کشی مجهز است.
  • دارای پورت برنجی و تراش CNC و نصب آن بسیار ساده است.
  • عمر مفید پکیج و آبگرمکن افزایش می‌یابد.
  • نیازی به برق و لوازم مرتبط ندارد.
  • قابلیت نصب در بالکن و محیط‌های باز را دارد.
  • دارای نگهدارنده ضد اشعه است.

 

 

فیلترهای مختلف رسوب‌گیر پکیج دیواری

سختی بیش از حد آب شرب شهری باعث ایجاد رسوب در لوله‌کشی منزل و تجهیزاتی که با آب سروکار دارند، می‌شود. به‌طورکلی این رسوبات به‌صورت گچ ایجاد و در اطراف شیرآلات خانگی و در دیواره داخلی آبگرمکن، پکیج و ظرفشویی مشاهده می‌شود و مشکلات بسیاری را به‌همراه خواهد داشت. معمولاً فیلترهای پکیج دارای نوع و ساختار مختلفی هستند و روند ازبین‌بردن رسوبات در این فیلترها از طریق سنگ پلی فسفات و قوس مغناطیسی انجام می‌شود، اما برخی از انواع آن جهت بازده و کارایی بیشتر در حذف رسوبات از هر دو روش شیمیایی و مغناطیسی استفاده می‌کنند.

این نوع فیلتر رسوب‌گیر از روش شیمیایی و سنگ پلی فسفات برای ازبین‌بردن عوامل رسوبی از آب استفاده می‌کند. این نوع رسوب‌گیر قابلیت ازبین‌بردن 97 درصد از رسوبات ایجاد شده در دستگاه‌های خانگی را دارد. رسوب‌گیر در جهت آب ورودی به پکیج دیواری نصب می‌شود و برای عملکرد بهتر باید بعد از یک سال استفاده از فیلتر، کارتریج آن را تعویض کرد.

مهم‌ترین نشانه‌های تعویض فیلتر سختی گیر پکیج

یکی از مهم‌ترین علائمی که نیاز است فیلتر سختی‎‌گیر پکیج تعویض شود سردوگرم شدن مرتب آب و کاهش فشار آن خواهد بود. درصورتی‌که در این زمینه دچار مشکل شدید باید بلافاصله برای تعویض سختی آب اقدام کنید، زیرا کاهش فشار آن باعث کاهش جریان در لوله‌ها می‌شود. از سمتی دیگر برای فراهم‌کردن گرمایش آب مصرفی، دستگاه شما باید بیش از حد ممکن کار کند تا قادر باشد دیواره‌های ضخیم شده لوله‌ها را گرم کند.

طول عمر مفید فیلتر پلی فسفات چقدر است؟

با ترکیب بلورهای فسفات در آب، پس از مدتی مخزن تخلیه می‌شود و بلورهای به‌جامانده به‌صورت خمیری در می‌آیند. در این صورت از فروشگاه‌های تصفیه آب یا پکیج و رادیاتور، مقدار کمی فسفات خریداری کرده و مجدداً محفظه فیلتر را پر کنید. به‌طورکلی طول عمر این نوع فیلتر بین 6 ماه تا 1 سال است.

 

فیلتر سختی گیر پکیج

 

کاربرد رسوب گیر پلی فسفات شامل چه مواردی است؟

کاربرد رسوب گیر پلی فسفات شامل موارد زیر است:

  1. در ورودی دیگ‌های بخار کوچک جهت ممانعت از رسوب بستن پکیج مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  2. در ورودی آبگرمکن و پکیج یا سیستم‌های گرمایشی کوچک رسوب‌گیری می‌شود.
  3. در رسوب‌گیری ماشین لباسشویی صنعتی و ماشین ظرفشویی صنعتی کاربرد دارد.

موارد استفاده از کارتریج پلی فسفات

جهت ممانعت از ایجاد رسوب در لوله‌ها و سیستم تأسیساتی همانند انواع پکیج‌های گرمایی و آبگرمکن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دارای خاصیت ضد رسوب و یا آنتی‌اسکالانت (مواد ضدرسوبی برای پاکسازی سیستم‌های تصفیه آب) است که با خنثی‌کردن یون‌های آب در دیواره لوله‌ها اجازه رسوب‌گذاری داده نمی‌شود.

 

 

کار فیلتر پکیج چیست؟

این نوع فیلتر در درون مبدل پکیج دیواری نصب و کار اصلی آن ممانعت از چسبیدن سختی آب یا رسوب است. برخلاف تصور مردم سخت‌گیر هیچ‌وقت مانع ورود رسوب‌های شن و ماسه نمی‌شود، اما وجود آن برای ممانعت از ایجاد رسوب بی‌تأثیر نیست. استفاده از سختی‌گیر پلی فسفات بسیار مهم است و چنانچه در پکیج‌های تک مبدل کار اسیدشویی صورت گیرد حتماً پیشنهاد می‌شود که سختی‌گیر نصب شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از پکیج‎های دو مبدل و سختی‌گیر می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برای نصب فیلتر پکیج باید این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی از مناطق آب دارای سختی بسیاری است و در بعضی نقاط دیگر با بارش باران سختی آب کاهش می‌یابد.

هرچه میزان سختی آب بیشتر باشد رسوب بیشتری در پکیج ایجاد می‌شود و حرکت آب در لوله‌ها کاهش پیدا می‌کند. همین دلیل استفاده از فیلتر پکیج برای ممانعت از رسوب و انسداد لوله‌ها بسیار مهم است. هنگامی‌که رسوب داخل لوله‎‌ها انباشته می‌شود آب گرم در لوله‌ها کاهش دما پیدا می‌کند و دستگاه برای گرم کردن آب مصرفی باید از انرژی بیشتری استفاده نماید، همین کار می‌تواند موجب سوختن و حتی ازکارافتادن منبع گردد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای پاک‌کردن رسوبات هیچ‌وقت از مواد شیمیایی بسیار قوی استفاده نکنید، چراکه آسیب جدی به لوله‌ها وارد می‌کند. بهتر است از فیلتر پکیج برای ازبین‌بردن رسوبات لوله‌ها استفاده شود تا از هرگونه آسیب به لوله‌های جلوگیری گردد.

با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد مناطقی که دارای سختی بالای آب هستند استفاده از فیلتر سختی گیر پکیج بسیار مهم و اهمیت دارد. استفاده از سختی گیر پلی فسفات پکیج موجب کاهش رسوب‌گذاری در لوله‌های آب سردوگرم می‌شود. فیلتر رسوب گیر پکیج برای رسوب‌زدایی و از بین بردن سختی آب دارای عملکرد بسیار بالایی است.

شما می‌توانید برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود از طریق زیر در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *