شنبه - چهارشنبه 8 تا 18

رفع رسوب وان حمام ساده است اگر این نکته را بدانید

رفع رسوب وان حمام و جرم گیری وان

رفع رسوب وان حمام چندان سخت و پیچیده نیست اگر از به موقع برای تمیز کردن وام حمام اقدام کنید. جرم گیری وان حمام به نظر شاید کار سختی باشد و یا فکر کنید که نیاز به استفاده از مواد شیمیایی دارد، اما اینطور نیست. از بین بردن رسوب وان حمام نیاز به کمی صبر و استفاده از دستگاه مدرن و جدیدی دارد که بدون هیچ سروصدا و یا خطری، به سادگی و البته آرامی، تمام رسوب‌ها را از بین می‌برد. کافی است صبور باشید و اجازه بدهید با گذشت زمان و بر اساس مطالب علمی، این مشکل رفع شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره وان حمام و مشکلاتی که بر اثر رسوب مواد معدنی و املاح آب با آن مواجه می‌شود مواردی را بیان کنیم. پاک کردن رسوب وان حمام کاری ضروری است تا هم از فرسایش زودهنگام آن جلوگیری کنیم و هم زیبایی و پاکیزگی فضای حمام خود را حفظ کنیم.

داشتن یک وان کثیف و یا پوسیده علاوه بر اینکه اثرات بدی روی سلامتی بدن ما خواهد داشت، ممکن است باعث آلوده شدن محیط به انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها شود. این پدیده باعث ایجاد ناآرامی ذهنی و استرس در انسان می‌شود. چرا که حمام گرفتن معمولاً باعث آرامش و آسودگی بدن است. اما وقتی در یک محیط آلوده و زشت استحمام می‌کنیم، اثرات روحی و جسمی آن را به وضوح خواهیم دید. در این مقاله سعی داریم تا روشی علمی و ساده را برای رفع رسوب وان حمام به شما معرفی کنیم تا ضمن استفاده از آن، نسبت به دیگر مزایای کاربردی این روش نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. با بهرشد همراه باشید.

رسوب وان حمام از کجا می‌آید؟

وان حمام معمولاً در زمان دوش‌گرفتن و یا حمام‌کردن در معرض جریان آب قرار می‌گیرد. آبی که در سطح وان جریان پیدا می‌کند غالباً همراه با کف ناشی از شامپو و یا صابون است که برای شستشوی سر و تن استفاده شده است. این یعنی سطح وان در معرض آب کثیف قرار دارد. آب معمولی شهری به طور طبیعی دارای املاح و مواد معدنی محلول است که به عموماً از ترکیبات کربنی کلسیم هستند. رسوب آب که به شکل سفید رنگ در مسیر جریان باقی می‌ماند در حقیقت کربنات کلسیم است که در مسیر جریان از آب جدا شده و به اولین لایه از سطح جریان چسبیده‌است.

کلسیم به طور طبیعی معمولاً به شکل بی‌کربنات محلول در آب وجود دارد، وقتی در معرض گرما قرار بگیرد به سرعت به کربنات کلسیم که قابلیت انحلال بسیار کمی دارد تبدیل شده و همان‌طور که گفته شد به صورت رسوب به سطح جریان می‌چسبد. جرم گیری وان حمام با مواد شیمیایی و یا شوینده‌ها که آن‌ها هم پایه شیمیایی دارند، نه تنها کمک چندانی به از بین بردن رسوب وان حمام نمی‌کند، بلکه زمینه را برای گرفتن جرم و کثیفی علاوه بر رسوب در سطح وان حمام بیش از پیش فراهم می‌نماید. چرا که این مواد مانند جوهرنمک غالباً اسیدی هستند و به‌واسطه همین اسیدی بودنشان وقتی به عنوان شوینده استفاده می‌شوند به‌جای اینکه باعث تمیز کردن وام حمام بشوند، اقدام به برداشتن یک لایه بسیار نازک از سطح وان حمام می‌نمایند.

با این کار، صاف بودن سطح وان از بین می‌رود و تبدیل به یک سطح متخلخل و ناصاف می‌شود. این قلل و فرج و ناصافی با چشم قابل دیدن نیست بلکه زمانی که مجدد در معرض جرم و کثیفی و رسوب قرار بگیرد، اثرات عمیق‌تر و بیشتری نسبت به حالت اول روی سطح وان به‌جا می‌گذارد، و این یعنی کثیفی و رسوب بیشتر. هر بار که از مواد شوینده شیمیایی استفاده بشود این ناصافی و تخلخل بیشتر و بیشتر شده و بعد از هر بار شستشو و نظافت، جرم بیشتری را به خود خواهد گرفت، و این تا آنجا ادامه خواهد یافت که دیگر هیچ شوینده معمولی‌ای قادر به تمیزکردن آن نخواهد بود و علائه بر پوسیدن سطح وان به دلیل اثرات مخرب اسید، در اصطلاح عامه کثیفی و رسوب به جسم وان نفوذ خواهد کرد. این زمان معمولاً به فکر تعویض وان می‌افتند و با صرف هزینه هنگفت اقدام به تعویض آن می‌نمایند. اگر در گوگل درباره شوینده‌های اسیدی و یا جوهرنمک جستجو کنید بیشتر متوجه نحوه عملکرد مخرب آن‌ها خواهید شد.

 

رفع رسوب وان حمام

 

رفع رسوب وان حمام به روش ساده و موثر

روشی که برای از بین بردن رسوب و جرم وان در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، استفاده از رسوب زدای بهرشد است. این دستگاه با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا به آرامی باعث تمیز کردن وان حمام می‌شود. یعنی تنها کافی است ما در زمان‌های مناسب اقدام به نظافت سطح وان با لوازمی مانند فرچه و شوینده‌های کف‌زا بنماییم. این نوع شوینده‌ها مانند پودر صابون و یا تاید دستی، فقط برای شستن چربی‌ها و کثیفی‌ها کاربرد دارند و در زمانی که از دستگاه بهرشد برای از بین بردن رسوب آب استفاده می‌کنیم، همین کافی است.

سوالی که در ذهن شما به‌وجود آمده این است که چرا و چطور؟ پاسخ به این سوال را با توضیحی درباره نحوه کارکرد دستگاه بهرشد ارائه خواهیم کرد.

نحوه عملکرد دستگاه بهرشد به 2 شکل است:

 

ردیف نحوه عملکرد کارکرد
1 بالابردن ظرفیت انحلال‌پذیری آب از بین بردن رسوب‌های موجود
2 تبدیل بی‌کربنات محلول در آب به بلور چندشکلی آراگونیت کلسیم جلوگیری از ایجاد رسوب جدید

 

در ادامه به تشریح هر یک از این مراحل می‌پردازیم:

بالابردن ظرفیت انحلال‌پذیری آب، برای از بین بردن رسوب‌های موجود

دستگاه بهرشد با استفاده از امواج مربع شکل رادیویی ضعیف، که از خانواده امواج الکترومغناطیسی بوده و فاقد هرگونه ضرر و آسیبی برای انسان و موجودات زنده است، باعث بالا رفتن انرژی مولکولی مولکول‌های آب خواهند شد. مولکول‌های آب که انرژی مولکولی بیشتری نسبت به قبل به‌دست آورده‌اند، طبیعتاً فعالیت بیشتری نسبت به قبل داشته و فاصله بین مولکولی آن‌ها بیشتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا قابلیت انحلال‌پذیری آب افزایش پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا به مرور زمان سطوح اولیه رسوب‌ها در آب حل بشوند کم‌کم از ضخامت رسوب کاسته شده و ضخامت لایه آن نازک و نازک‌تر شود. پس از مدتی که مقاومت و چسبندگی رسوب‌ها به کف وان کمتر از قدرت جریان آب بشود رسوب همراه با جریان آب حرکت کرده و از جای خود جدا می‌شود. پاک کردن رسوب وان حمام به وسیله دستگاه تولیدی شرکت بهرشد با صرف وقت و استفاده از تکنولوژی روز دنیا به ساده‌ترین و کم‌خطرترین شکل ممکن، با صرف حداقل هزینه به انجام می‌رسد.

 

رسوب زدایی

 

تبدیل بی‌کربنات محلول در آب به بلور چندشکلی آراگونیت کلسیم

بی‌کربنات کلسیم محلول در آب، به واسطه تغییر دما، چه بر اثر اعمال حرارت و چه بر اثر تغییر فشار، از حالت محلول خارج شده و به کربنات کلسیم تبدیل می‌شود. کربنات کلسیم خاصیت انحلال پذیری بسیار کمی دارد و در عوض چسبندگی بالایی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا بلورهای کربنات کلسیم به یکدیگر و مجموعاً به سطح محل جریان چسبیده و تولید رسوب کنند. دستگاه بهرشد با استفاده از امواج رادیویی باعث می‌شود تا بی‌کربنات به‌جای تبدیل شدن به بلور کلسیت (بی‌کربنات کلسیم) به بلور آراگونیت که یک بلور چندشکلی (پلی فرم) است تبدیل شود. آراگونیت نیز مانند کلسیت قابلیت حل شدن ندارد، با این تفاوت که قابلیت چسبندگی نیز ندارد. لذا همواره به صورت یک ذره معلق درآب باقی خواهد ماند و همراه جریان آب مسیر جریان را طی خواهد کرد. به این شکل است که استفاده از دستگاه بهرشد ضمن اینکه از ایجاد شدن رسوب تازه جلوگیری می‌کند باعث رفع رسوب وان حمام نیز می‌گردد.

همان‌طور که بیان شد، با استفاده از دستگاه شرکت بهرشد، علاوه بر جلوگیری از ایجاد رسوب بیشتر، می‌توان هم‌زمان نسبت به رسوب زدایی از وان حمام اقدام نمود. این دستگاه بدون صدا و بدون هیچ حرکتی به طور مدام مشغول به کار است و ما را از بحران‌هایی مانند استفاده از اسید برای شستشوی وان و یا بنایی در منزل برای تعویض وان نجات خواهد داد. اینکه ما متوجه کارکرد دستگاه نمی‌شویم به معنی کار نکردن دستگاه نیست، بلکه با از بین رفتن علائم و آثار رسوب متوجه کارکرد صحیح دستگاه خواهیم شد. 

در پایان خواهشمندیم در قسمت نظرات و پیشنهادات تجربیات خود را در استفاده از دستگاه رسوب زدایی بهرشد با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *