شنبه - چهارشنبه 8 تا 18

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی شامل رفع رسوب دستگاه‌های خانگی و صنعتی است. رسوب زدای الکترومغناطیسی یک راهکار برای حل مشکلات موجود (ممانعت از ایجاد رسوبات) در صنایعی که با آب در ارتباط هستند، است. امروزه با توجه به وجود کلسیم بالا در آب، رسوبات ایجاد شده موجب کاهش عملکرد دستگاه‌های خانگی و صنعتی می‌شوند. در نتیجه منجر به استهلاک زودرس آن‌ها و رسوب‌گیری پرهزینه با وسایل مکانیکی و شیمیایی می‌شوند. همچنین موجب توقف کار دستگاه و فرسوده شدن آن نیز می‌شود. در این صورت حتی بعد از رسوب‌گیری، رسوبات ایجاد شده به کلی از بین نرفته و تشکیل رسوب جدید بلافاصله شروع می‌شود. برای دستیابی به عملکرد بالاتر به‌‌صورت بهینه برای ممانعت از رسوبات، به‌کارگیری دستگاه الکترومغناطیسی اهمیت بسیار زیادی دارد. رسوبات کلسیمی در داخل مدارهای آبی، دیگ‌های بخار، دستگاه‌های تهویه و ماشین‌های صنعتی با ایجاد قشر نازکی از رسوب بر روی دیواره‌ای که باید تبادل حرارتی در آن انجام شود، باعث اختلال در تبادل شده و سبب کاهش عملکرد دستگاه خواهد شد. همچنین علاوه‌بر استهلاک زودرس دستگاه‌ها، هدررفت انرژی حرارتی به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی شامل چه مواردی می‌شود؟

موارد زیر کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی را شامل می‌شوند:

  • پکیج دیواری و زمینی
  • آبگرمکن دیواری و زمینی
  • دستگاه قهوه‌ساز
  • ماشین لباسشویی
  • کولر آبی در ظرفیت‌های مختلف
  • ماشین ظرفشویی
  • سردوش حمام
  • دستگاه تصفیه آب خانگی
  • چیلر تراکمی
  • چیلر جذبی
  • موتورخانه
  • دیگ بخار
  1. رسوب زدای پکیج دیواری و زمینی

کاربرد رسوب زدای پکیج دیواری و زمینی، جلوگیری از ایجاد رسوب است، در نتیجه موجب افزایش فشار آب گرم و داغ شدن آن می‌شود. استفاده از این رسوب زدا با پیشگیری از ایجاد رسوب در پکیج، موجب می‌شود هزینه‌های هنگفت سالانه برای خرابی، تعمیر و تعویض قطعات، مصرف آب و برق کاهش یابد.

  1. رسوب زدای آبگرمکن دیواری و زمینی

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی ممانعت از ایجاد رسوب بر روی لوله ورودی انواع آبگرمکن‌های دیواری و زمینی، مبدل‌های حرارتی، شیرآلات و سردوش حمام است. استفاده از این دستگاه باعث افزایش فشار آب گرم و تولید آب داغ در فصل زمستان می‌شود. همچنین مصرف گاز را به حداقل می‌رساند و از خرابی و استهلاک تجهیزات آبگرمکن جلوگیری می‌کند.

  1. رسوب زدای دستگاه قهوه‌ساز

کاربرد رسوب زدای دستگاه قهوه‌ساز شامل کاهش مصرف برق، افزایش تولید آب داغ و بخار و مانع از ایجاد رسوب در دیواره لوله‌ها می‌شود. اگر از دستگاه قهوه‌ساز در کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌کنید، با بهره‌گیری از دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی می‌توانید تا سال‌های طولانی بدون نیاز به بازکردن قهوه‌ساز از آن استفاده نمایید.

  1. رسوب زدای ماشین لباسشویی

از کاربردهای دستگاه رسوب زدای آب ماشین لباسشویی می‌توان به ممانعت از خرابی شیر برقی، پمپ آب و المنت برقی این لوازم‌خانگی اشاره کرد. استفاده از دستگاه الکترومغناطیسی موجب کاهش هزینه تعمیر تجهیزات و مصرف برق می‌شود.

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی

  1. رسوب زدای کولر آبی در ظرفیت‌های مختلف

استفاده از دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی موجب ممانعت از ایجاد رسوب در پوشال و پمپ آب می‌شود و مصرف آب و برق را کاهش و راندمان برودت را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه کولر آبی محیط خانه و کار را بهتر خنک می‌کند. همچنین موجب افزایش طول عمر پوشال و پمپ آب می‌شود و از زنگ‌زدگی قطعات فلزی و خوردگی آن‌ها پیشگیری می‌کند.

  1. رسوب زدای ماشین ظرفشویی

استفاده از دستگاه رسوب زدای ماشین ظرفشویی موجب کاهش خرابی شیر برقی، پمپ آب و المنت برقی می‌شود. همچنین مصرف برق، تعمیر و تعویض تجهیزات را کاهش می‌دهد. دستگاه رسوب زدای ماشین ظرفشویی موجب افزایش طول عمر و کیفیت شست‌وشوی ظرف‌ها مخصوصاً کریستال می‌شود.

  1. رسوب زدای سردوش حمام

دستگاه رسوب زدای سردوش حمام، ایجاد رسوب آب در لوله و منافذ سردوش را کاهش می‌دهد. همچنین افزایش فشار آب و اختلال در پاشش آب را کاهش داده و کیفیت شست‌وشو را بالا می‌برد.

  1. رسوب زدای تصفیه آب

استفاده از دستگاه رسوب زدای تصفیه آب موجب حذف رسوب آب، افزایش عمر مفید فیلتر و طعم آب را بهبود می‌بخشد.

 

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی

 

  1. رسوب زدای چیلر تراکمی

مزایای استفاده از دستگاه رسوب زدای چیلر تراکمی، کاهش استهلاک، مصرف انرژی کم و افزایش طول عمر چیلر است.

  1. رسوب زدای چیلر جذبی

استفاده از دستگاه رسوب زدای چیلر جذبی موجب کاهش رسوب در مدار آب برج خنک‌کننده و در لوله‌های ابزوربر و کندانسور می‌شود. همچنین موجب کاهش خوردگی سطح لوله‌ها می‌شود. ازآنجایی‌که چیلر جذبی جزء دستگاه‌های خانگی و صنعتی به‌شمار می‌رود؛ بنابراین استفاده از دستگاه رسوب زدایی چیلر جذبی صنعتی موجب کاهش مصرف انرژی، هزینه تعمیر و تعویض قطعات می‌شود و علاوه‌براین نیازی به سرویس دوره‌ای نیز ندارد.

 

  1. رسوب زدای موتورخانه صنعتی

استفاده از دستگاه رسوب زدای موتورخانه موجب جلوگیری از رسوب و گرفتگی لوله‌ها، مجاری انتقال، افزایش فشار آب و بازدهی سیستم گرمایشی می‌شود. دستگاه رسوب زدای موتورخانه احتمال فرسایش و آسیب به تجهیزات و ادوات استفاده شده در چرخه عملیاتی را کاهش می‌دهد.

  1. رسوب زدای دیگ بخار صنعتی

از کاربردهای دستگاه رسوب زدای دیگ بخار صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممانعت از انسداد شیرهای ورودی و خروجی به‌سبب جمع‌شدن زیاد رسوبات
  • جلوگیری از کاهش طول عمر لوله‌ها
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • ممانعت از ایجاد سوراخ و ترک در دیواره لوله به‌‎علت قدرت خورندگی بالا
  • کاهش مصرف انرژی
  • افزایش دمای سیال لوله و دیگ

 

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی

 

برخی دیگر از کاربردهای دستگاه رسوب‌زدا در بخش صنعتی

  1. بویلرها، اواپراتورها، چيلرها و برج هاي خنک کننده

از فواید استفاده از رسوب زدای الکترومغناطیسی، جلوگیری از تشکیل رسوب در تجهیزات صنعتی از جمله بویلرها، اواپراتورها، چيلرها و برج هاي خنک کننده است. همین‌طور می‌توان گفت باعت کاهش خوردگی و هزینه تعمیر و نگهداری، تعویض لوله یا رسوب زدایی مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کننده و چیلرها می‌شود.

  1. برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری

استفاده از این دستگاه رسوب زدا در برج‌ها، مجتمع‌های مسکونی و تجاری موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش فشار آب می‌شود. همچنین می‌تواند از تشکیل رسوبات در لوله‌ها و زنگ‌زدگی جلوگیری کند. در این صورت برای تمیزکردن و رسوب زدایی لوازم و تجهیزات موجود در تأسیسات از پاک‌کننده و جرم‌گیری کمتری استفاده می‌شود، در نتیجه کمک بسیار زیادی به افزایش طول عمر و کارایی دستگاه‌ها می‌کند.

  1. بیمارستان‌ها، هتل‌ها و دانشگاه‌ها

دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی برای ممانعت از ایجاد رسوب در داخل لوله‌ها و تجهیزاتی که با آب در ارتباط هستند، استفاده می‌شود. دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی در مصارف صنعتی بیمارستان‌ها، هتل‌ها و دانشگاه‌ها، در تأسیسات گرمایشی، سرمایشی و برای افزایش کیفیت آب مصرف آشامیدنی و بهداشتی به‌کار گرفته می‌شود.

ورزشگاه‌ها، استخرها و رستوران‌ها

استفاده از دستگاه رسوب زدا در ورودی آب لوله‌های ورزشگاه‌ها و استخرها می‌تواند از ایجاد رسوب جلوگیری کند. استفاده از دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی در رستوران‌ها موجب جلوگیری از تشکیل رسوب در لوله‌ها، افزایش حلالیت و کیفیت آب مصرفی آشامیدنی و بهداشتی، کاهش مصرف آب و سریع پاک شدن کف می‌شود. در این صورت در هنگام شست‌وشو ظرف‌ها با استفاده از ماشین ظرفشویی کیفیت شست‌وشوی ظروف به‌ویژه کریستال افزایش می‌یابد. همچنین عملکرد و راندمان سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بالا می‌رود.

 

کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی

 

صنایع فلزی و فولادی

استفاده از دستگاه رسوب زدا در بخش صنایع فلزی و فولادی موجب کاهش سرویس دوره‌ای و تعمیرات مبدل‌ها می‌شود. همچنین موجب حذف توقف اضطراری کارخانه به دلیل رسوبات تشکیل شده می‌شود. در این صورت هزینه تعمیرات مبدل‌ها به حداقل می‌‎رسد.

شبکه‌های آب‌رساني و تصفيه آب شهري و روستايي

استفاده از این دستگاه ضد رسوب می‌تواند مانع تشکیل رسوبات در لوله‌ها و تجهیزات موجود در تأسیسات خانگی و صنعتی شود. در این صورت عمر لوله‌ها افزایش می‌یابد و به لوله‌کشی‌های جدید و مکرر نیازی نیست. از مهم‌ترین کاربرد این دستگاه در بخش شبکه‌های آب‌رسانی کاهش هزینه تعمیرات و تعویض لوله‌ها است.

کشاورزی (آبیاری بارانی و قطره‌ای) و شیلات

استفاده از دستگاه ضد رسوب در بخش کشاورزی (آبیاری بارانی و قطره‌ای) و شیلات می‌تواند رسوبات موجود در آب آن‌ها را کاهش دهد. همچنین هزینه تعمیرات و تعویض لوله‌ها در بخش کشاورزی را به حداقل می‌رساند.

 صنایع استخراج و تصفیه نفت، گاز و پتروشیمی

به‌کارگیری دستگاه ضد رسوب در صنایع استخراج و تصفیه نفت، گاز و پتروشیمی موجب جلوگیری از تشکیل رسوبات در خطوط لوله‌ها، مخازن پالایشگاهی و پایانه‌های صادراتی می‌شود. همچنین برای ممانعت از تشکیل رسوبات نفتی در مخازن استفاده می‌شود. دستگاه ضد رسوب مانع از خوردگی کف مخزن و اتصالات می‌شود.

همچنین این موارد از جمله صنايع شيميايي، پلاستيک و پليمر، صنايع آرايشي، دارويي و بهداشتي، صنايع نساجي، چرم و پوشاک، صنايع دريايي و ناوگان دريانوردي، صنايع هوايي و فرودگاه‌ها، صنايع غذايي، نوشابه سازي و لبنيات، صنايع خودرو سازي و ماشين سازي جز کاربردهای دستگاه الکترومغناطیسی محسوب می‌شوند.

در این مقاله به کاربرد دستگاه رسوب زدای الکترومغناطیسی در بخش خانگی و صنعتی پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه رسوبات تشکیل شده و هزینه تعمیرات تجهیزات، تعویض آن‌ها و مصرف انرژی را به حداقل برسانید. شما در هر صنعتی که فعالیت دارید می‌توانید از این دستگاه رسوب زدا برای جلوگیری از تشکیل رسوبات استفاده کنید.

برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *